Gasztronómia

Félárás fagylaltnap – mert szeretjük a fagyit

Minden formája finom

Május 8-án idén is részesei lehetünk a pár éve (a torkos csütörtök mintájára) útnak induló országos kezdeményezésnek, melynek célja a magyar kézműves fagylalt, a fagylaltozás élményének népszerűsítése.

Tojás sokféle módon

Tojás a fasírtban

Bár már jócskán elmúlt húsvét, a tojás bármikor finom étel lehet, akár vendégváró falatokat is készíthetünk belőle.

Alapkaja: vendégváró falatkák

Ízletes tojásos falatok

Gyakran járnak hozzánk vendégek, többnyire előzetes bejelentkezés nélkül. Olyankor aztán kapkodhatjuk a fejünket, hogy mivel fogadjuk őket…

No, nézzünk egy egyszerű, klasszikus, krémes tojássalátát! - krém receptet, ami nem csak reggeliként, tízóraiként, hanem vendégváróként, hidegtálak nélkülözhetetlenjeiként is megállhatja a helyét!

Vegán, laktató brokkolikrém leves

Brokkolikrémleves

A brokkoli finom, egészséges, karcsúsító finomság. Számos vitamin, folsav tartalma mellett rengeteg, szervezetünk számára jótékony előnye felsorolható.

Paleolit alapanyagok – a kókuszolaj

Kókusz és olaj

A zsír fontos része táplálkozásunknak. Nélküle nem lehet élni: minél nagyobb testű egy állat, annál zsírosabb.

Diétás káposztástészta - de vigyázzunk!

Kristálycukorral nem diétás

Úttörőtáborban szenvedtünk bátyámmal együtt, meg még vagy kétszáz általános iskolás, a hatvanas évek végén. Mit számított nekünk, hogy a csodálatos Keszthelyre vitt a szocialista lehetőségek gőzmozdonya, mi, igyekeztünk megteremteni a magunk boldogságát egyszerű eszközeinkkel. Például a káposztás kocka megreformálása révén.

Fánk – nem véletlenül

Csokis fánk

Farsang idején nemcsak említésre, terítékre is gyakran kerül a farsangi fánk. Történetéről több legenda is kering.

Héjában sült burgonya sonkával és sajttal

Jól néz ki és finom

A burgonya ideális fehérjeforrás, mert szervezetünk számára az összes szükséges aminosavat tartalmazza, laktatós és számos izgalmas változatban készíthetjük.

Almatorta – glutén, tej és cukor nélkül

Igény szerint díszíthetjük

Az alábbiakban a paleo étrendek szabályai szerint készült édességet ismerhetnek meg, bár a vaj szigorúbb értelmezés szerint nem része a paleo étrendnek, a megengedőbb irányzat azonban elfogadja. Használhatunk helyette kókuszolajat is, ezzel a pénztárcánkat is kíméljük.

Illatosan pezs(e)gő – hétköznapokon is

Csak mértékkel

Kinek mi jut eszébe a pezsgőről? Szokásaink leginkább ünnepekre, neves alkalmakra korlátozódnak köszöntők kíséretében.

Oldalak