Oktatás

„A puszta magára hagyás nem nevelés”

Szükség van a szigorra, de a túlzott szigor hazudozást szülhet

Nevelés és munkára nevelés. Mennyi gondolat jut eszünkbe, ha ez a témakör kerül előtérbe. A történelem kronológiáján végighaladva megfigyelhető, hogy a munkavégzés fontos terület volt mindig is az évszázadok során. Mindenesetre elmondhatjuk, hogy a jelenkorban is aktuális a kérdés.

Oktalan oktatásügy

A diákok lebutítása a cél?

Gyakran mondjuk: szegény pedagógusok. Két értelemben is. Fizetésük és sorsuk okán.

Újságíró képzés

Egyre népszerűbb a tanfolyam megyén kívül is

Gyakorlatorientált, 120 órás (fél éves, 2021. szeptember 11-től 2022. március közepéig tartó) újságíró képzésünkön kiváló helyi szakemberektől tanulhatják a szakma iránt érdeklődők az írott sajtó, az online újságírás, a médiafotózás és a videózás/vágás ismereteit.

Az autista gyermek nem beteg

Piros Zoltán igazgató az elsősök avatásán

Sokak számára nem egyértelmű, de az autizmus nem fogyatékosságot jelent, csupán fejlődési zavart, amely a kommunikáció, társas kapcsolat, szociális fejlődés és viselkedésforma terén okoz az átlagostól minőségileg eltérő fejlődést.

Pedagógusok minősítése régen és most

Az oltás a pedagógusoknál "azonnal védettséget ad"

Nem napjaink, pedagógusokat minősítő rendszeréről esik szó, hanem az évszázadok során változó oktatói megítélésről.

Zenélni soha nem késő

Kissné Galuska Anikó

„Zene nélkül lehet élni, de nem érdemes.” – Kodály Zoltán szavai a mostani helyzetet tekintve talán még inkább érvényesek, mint valaha. A mindennapos stressz, szorongás ellen valóban gyógyír lehet a muzsika. Azonban, milyen szerepet is tölt be a zene és miért is érdemes már minél korábban beépíteni az életünkbe? Ennek jártunk utána a debreceni Kodály Zoltán Zeneiskola egyik zenepedagógusával, Kissné Galuska Anikóval.

Nem az online oktatás szigetel el

Nyomasztóan hat az üres tanterem  Fotók: Égerházi Edit

Különös érzés reggel 8 órakor úgy belépni egy egyetemi előadóterembe, hogy pont azok hiányoznak belőle, akik miatt létrehozták: a hallgatók. Üresen ásítoznak a padok, lépteim a néma csendben visszhangot vernek a falakon. Süt a nap, az óriási ablakokon keresztül beárad a fény, ez ad egy kis színt a helynek.

Szobából tanterem - egyetem képernyőn keresztül

Oktatás a monitoron  Fotó: Internet

A koronavírus-járvány megváltoztatta a világot. A hosszú hónapok óta tartó bezártság, a társadalmi távolságtartás többek között az egyetemi hallgatók számára is bizonytalanságot és aggodalmat okoz a jövőjükkel kapcsolatban. Az egyetemisták mentális egészségére is egyre nagyobb hatással van a járvány okozta helyzet. Mivel az egyetemek felfüggesztették a tantermi oktatást és átálltak az online oktatásra, a hallgatók élete drasztikusan megváltozott. Két első éves egyetemistát, Zsófiát és Dánielt kérdeztük arról, ők hogyan küzdenek meg az otthontanulás nehézségeivel, a bezártsággal, korlátozásokkal.

Online oktatás: kevés jó, sok rossz

Tortakészítés online térben

A mostani bizonytalan időszak mindenki helyzetét megnehezíti, régi megszokott életünk felborult, amelyet most már egyre nehezebben tudunk tolerálni. Nem csak nekünk, felnőtteknek jelent próbatételt ez a helyzet, de a gyerekek is kénytelenek megküzdeni ezzel a mindennapok során, különösen az online oktatás miatt. A Diószegi Sámuel Baptista Technikum és Szakképző Iskola egyik pedagógusával, Pázmándi Lillával beszélgettünk a témáról.

Maszk mögött, gép előtt – az új világ hatása

Mindenképpen van maradandó hatása. Jó is, rossz is

A vírushelyzet és a járványügyi intézkedések mindannyiunk életét jelentősen befolyásolják. Tudjuk és érezzük, hogy ez az új helyzet mindenkitől alkalmazkodást kíván. Dr. Fodor Szilviával, pszichológus, egyetemi adjunktussal arról beszélgettünk, hogy a tanulókra milyen hatással van az online oktatás és a hosszú ideje tartó bezártság. A szakember azt is elárulta, hogy mire kell különös figyelmet fordítani ebben a helyzetben és a korlátozások feloldása után.

Oldalak