Közlekedés

Vasúti vég

Vasúti közlekedés - itt a vége

Az írás címe kétféleképpen is értelmezhető: egyrészt végállomás, másrészt lepusztult állapota miatt az odavezető vasútvonal bezárását is többször tervbe vették.

„Váratlan” villamosok, bénázó buszok

Fekete, mint egy Malevics festmény

Noha a DKV rendre a kor szellemét tükröző és haladó innovációkkal igyekezik maradéktalanul kiszolgálni az utazóközönséget, azért a végén még mindig marad egy kis bosszankodni való. Különösen akkor, ha a buszt, bár valós időben követhetjük, annak érkezése és „célba érése” teljesen esetleges – még ha siet is az ember.

Rossz utakon autózva

Mindennapos látvány

A rendszeresen autózók jól ismerik a hazai útviszonyokat. Bár az illetékesek kommunikációja szerint évente jelentős hosszúságú felújítások történnek, ez valahogy nem nagyon látszódik.

Forró utazás

Egy "felüdítő" utazás után  (Képünk csupán illusztráció)

Itt a nyár, a vakációszezon, ezzel együtt pedig nyoma sincs a buszokon a felkészültségnek, az utasbarát szolgáltatásoknak.

Vasúti bajok: napi 250 óra késés

Fradi-mozdony - ettől se lesz gyorsabb

MÁV-térkép szerint június 8-án 14 óra 26 perckor országosan huszonkét vonat késett 5-15 percet, tizenhét pedig 15 percet meghaladót.

Bajban a MÁV

A TRAXX vontatók már a korszerűbbek közé tartoznak

Nemrégiben Újfehértó és Hajdúhadház között, nyílt pályán siklott ki egy vasércet szállító tehervonat kilenc kocsija. A szállítmány Záhonyból indult, úti célja pedig Ausztria volt.

Taknyolásos technológia

Lapátolunk, csömöszölünk, oszt jóvanazúgy

A honi, többnyire alsóbbrendű utak állapota rossz, sok helyen balesetveszélyes. Főbb útjaink között is akadnak kifogásolni valók. Akik autóztak a 34-sen vagy a 38-son Tarcal–Tokaj között, most hevesen bólogathatnak.

Vasútvonalak: múltból a semmibe

Rozsdásak, de használhatóak - igény lenne rá

Magyarországon a vasútépítési láz a 19. és a 20. század elején érte el csúcsát. Az I. világháború végével és a trianoni diktátum következtében a vasúthálózat kétharmada más országokhoz került. Azóta a jelenlegi Magyarország területén új vasútvonalat nem építettek. Egy kivétel: az 1940-ben visszatért Észak-Erdély, Szeretfalva-Déda, 43 km-es vasútvonalának megépítése volt.

Állni, várni, elhinni…

Szép, szép... ha jön  Fotó: DKV

A debreceni tömegközlekedés Magyarországon alapjaiban is különleges. Nem csupán azért, mert a cívisváros a négy magyar város egyike, ahol helyi villamoshálózat működik. Annál is inkább rendkívüli, hogy a közösségi közlekedés rendszere mind egyre kaotikusabb, ráadásul rendre képes az utazóközönséget meglepni.

Bicajos frászhelyek

Rövid, de biztonságos, és a fáradékony bringásoknak kimondottan jó

Földrajzilag és gondolatilag is messziről kezdem. Anno Fertőrákosról kerekeztünk át a sógorokhoz, Rusztra. Egy tüneményes kisváros, a Világörökség része.

Oldalak