A 471-es csapdája

Nehéz közlekedni, de megéri elszenvedni

Nyár vége óta tart a 471-es főút Debrecen belterületi szakaszának felújítása, négysávosítása. Noha a tavaszra tervezett aszfaltozás, az idén befejezendő közműkiváltás után vélhetően jelentősen könnyebb lesz a közlekedés, az útszakasz csapdái most elkerülhetetlenek. Valamit valamiért?

Még világháborús páncéltörőgránát is előkerült a Sámsoni úton végzett ásási munkák közepette, amely miatti lezárás csupán hab volt a tortán a kátyútengeren és a közműásások miatti elterelésén túl. A Martinka felé vezető elágazás utáni benzinkútnál a főútra fordulás önmagában sem kockázatmentes, a sávszűkítések miatt most jelentősen megnőtt a balesetek esélye, a mellékútról becsatlakozók lehetetlen helyzete miatt.

A Nyíradony felől befelé vezető szakasz szembeforgalmi sávba történő terelése pedig alapvetően forgatja fel a bosszús autósok egyébként sem bosszúságmentes helyzetét. Mindezt kátyúk tömkelegével tarkítva. Néhány évvel ezelőtt a Debrecen tábla utáni szakasz olyan útburkolatot kapott, amelyen szárnyalva érezheti magát a jellemzően hibát mindig találó autóvezető. Kapott már új burkolatot a 471-es belterületi, autószalonsori szakasza is, ám az már-már szokás szerint kérészéletű volt. Visszatért tehát a káosz. A tervek alapján idén esztendő végére fejeződik be a közműmunkálat jelentős része, majd lassacskán elkezdődik az aszfaltozás, a befejező szakasz. Addig azonban marad a magas vérnyomás, a bosszúság, meg a szlalom a szinte szürreális kátyútengerben. Vagy talán érdemes elszenvedni ezt a bosszúságot a - ki tudja, meddig kitartó és fennmaradó - új, idilli út reményében? Próbáljuk meg az utópisztikus elképzelést szem előtt tartani optimistán. Valamit valamiért…

Barna Marci

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.