Jelentős változások elé néznek július elsejétől a debreceni autósok, a városban ügyeiket intéző járművezetők, turisták. Valószínűleg lesznek majd bosszús vesztesei és boldog nyertesei a parkolási rend változásának.
Debreceniként ki ne emlékezne a jó öreg sárga villamosra, meg annak legendás piros színű jegylyukasztóira? A Bengálira. Bár tekintélyéből mit sem alább adva, napjainkban már csak ritkán tűnik fel, ám akkor elidegeníthetetlen szerepben, valóságos úttörőként szolgálva ifjabb örököseinek.
A facebookon működik a címmel azonos nevű oldal. Minden napra jut bejegyzés. Gyakran hihetetlen utazási történeteket osztanak meg. A legmeghökkentőbb egy tavalyi eset, amikor a Komárom–Székesfehérvár vonalon három mozdony húzott egyetlen személyvagont. Az első kettő – vasutas szlengben – fekve maradt.
A MÁV e tekintetben is késett. A korábbi évek gyakorlatával ellentétben, amikor is egy hónappal a változás előtt közzéteszik az új menetrendet, ez évben csak két héttel előtte került erre sor.
Debrecen belvárosában megannyi parkolóhely kínálkozik, hogy járművünket magunk mögött hagyva gyalog szeljük át a történelmi utcákat, úti célunk felé tartva. Noha ez tény, rendkívül bosszantó, már-már pofátlan és aljas szokás, hogy az ingyen parkolás okán egyes sofőrök akár még a saját kapubehajtón történő megállást is ellehetetlenítik.
Felgyűlt rágómaradványokkal „szigetelt” ablak, ismeretlen eredetű testváladék-maradványok, penészes ülések, no meg persze elviselhetetlen időjárás - a buszozás „örömeiről”…
Immár május eleje óta, hogy az újfent jócskán megemelt vonaljegyárak érvényesek a DKV járatain. Mindez azonban aligha pénztárcabarát, még akkor is, ha a tömegközlekedés mellett szól a környezettudatosság, illetve megannyi társadalmi tényező.
Szutykos, szürke, ködös alkonyat. Az autópályán erős forgalom. Egyfajta kirajzás. Ügyes-bajos dolgaik elintézése utáni, fővárosból távozók tömkelege lepi el a két sávot.
Nyár vége óta tart a 471-es főút Debrecen belterületi szakaszának felújítása, négysávosítása. Noha a tavaszra tervezett aszfaltozás, az idén befejezendő közműkiváltás után vélhetően jelentősen könnyebb lesz a közlekedés, az útszakasz csapdái most elkerülhetetlenek. Valamit valamiért?
Az írás címe kétféleképpen is értelmezhető: egyrészt végállomás, másrészt lepusztult állapota miatt az odavezető vasútvonal bezárását is többször tervbe vették.
Ahogyan a szobrász önti a gipszet a halhatatlan arcra, azonkép öntjük mi céhesek- mívesek szavunknak anyagát és várunk, várunk, míg a kíntól kővé nem mered.