Berlin, 2014. június 7., szombat (MTI) - A Spiegel Online német hírportál a tervezett reklámadóról közölt összeállítást szombaton.
A Tiltakozások a magyar sajtótörvény ellen: fekete képernyők, fehér oldalak című írásban a szerző, Keno Verseck kiemelte, hogy a kormány a reklámadóval "hallgatásra akarja bírni az utolsó független médiumokat", és még "a kormányhű sajtó is" tiltakozik a tervezett intézkedés ellen. A Magyar Nemzet vonatkozó szerkesztőségi cikkét felidézve hangsúlyozta, hogy "Orbán miniszterelnök egyik leghűségesebb követője" is szembefordult a reklámadó koncepciójával, ugyanakkor "amit Orbán eltervez, azt végre is tudja hajtani", mert mögötte áll a kétharmados parlamenti többség.
A tervezett adó részleteit ismertetve kifejtette, hogy a legmagasabb adókulcs két olyan televíziót érint - köztük az RTL Klubot -, amelyet "eddig nem a kormány ellenőrzött", és kisebb adók, köztük "az egyetlen független hírtelevízió", az ATV is súlyos gazdasági helyzetbe kerülhet, akár csődbe is mehet. Megjegyezte, hogy a kormány mindeközben "világossá tette, hogy mit tekint jó újságírásnak", hiszen Kerényi Imre bemutatta a Magyar Krónika című lapot, amelynek "csak jó hírekről kell beszámolnia".
Új hozzászólás