Underground-magaslatok a DESz 24-ben

Barkóczi Noémi és zenekara

A Debrecen belvárosi, a Batthyány utca 24. szám alatti DESz 24 pincébe várta a PusztaHang az alternatív zenei stílusok rajongóit szombaton. Egészen egyedülálló hangulatú estét tölthettek együtt a közönség tagjai az előadókkal, megindító, olykor kellőképp naturális, alkalmanként pedig mély, filozofikus szövegsorok kíséretében.

Az eredeti tervek szerint könyvbemutatóval indult volna az este, a szerző azonban váratlan magánjellegű okok miatt nem vett részt az eseményen. Az Énekes András Előd, PusztaHang „atyja” révén megvalósult előadássorozatot így az ifjú debreceni gitáros tehetség, a PusztaHang felfedezettje, Nagy Szilárd kezdte. Dalaiban a fiatal, egyetemista generáció szorongásairól és azok okairól énekelt, egyik dalszövegében nagyapjáról és az AWS tragikusan korán eltávozott frontemberéről, Siklósi Örsről is megemlékezett. Legújabb YouTube-videoklipjének elkészítéséhez a közönség segítségét kérte, hogy az egyébként is rendkívüli közvetlenséget kívánó helyszínen még interaktívabbá váljon az este. A hallgatóság telefonnal rögzítette a szerzemény bemutatóját, a felvételekből pedig majd összeáll a hivatalos videoklip. A rajongók természetesen meghallgathatták az énekes egyik első, talán legismertebb dalát, az Üres vagyok-ot.

Szilárd helyét, csaknem bő félórás koncertjét követően a fiatal cívisvárosi formáció, a háromtagú Water Signs állt a lelkes közönség elé. Sebestyén Vigócáék alapvetően indie-számok feldolgozásait tárták a publikum elé, olyan ismert dalsorok is felcsendültek, mint például Harry Styles Watermelon Sugar című, igazi nyári slágere. Az együttes első saját szerzeményét is bemutatta a DESz 24-ben. A zenéhez ismét a közönség közreműködésével készült klip.

Harmadikként pedig Barkóczi Noémi állt a mikrofon elé, három társa kíséretében. Noémi legújabb lemeze, a Dolgom volt októberben jelent meg. Az egyedülálló hangú énekesnő – már, ha szabad különbséget tenni – volt együttesével az este fő fellépője. Az egyébként is jócskán megtelt pinceteremben Barkóczi Noémiék koncertjének kezdetére már gyakorlatilag mozdulni sem lehetett. Felcsendültek az énekesnő olykor erősen naturális, néha ironikus, humoros, kritikus, jelenkorunk problémáiról, személyeket, társadalmat is érintő tabuszerű jelenségeiről szóló művei. A Live Sessions koncert különleges indie-alter szöveg-, és dallamvilágával méltóképp koronázta meg az estét, amelyen szárnyalt az underground.

Barna Marci

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.