A UPC online-tartalmak tévéképernyőn

Budapest, 2014. május 20., kedd (MTI) - A UPC a digitális tévéelőfizetői számára elérhetővé teszi, hogy online-tartalmakat nézhessenek tévékészülékükön a távirányító interaktív gombjainak használatával - jelentette be Severina Pascu, a UPC Magyarország vezérigazgatója sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

A szolgáltatást egy magyar fejlesztés teszi lehetővé, amely a felhőtechnológiát alkalmazva bővíti a meglévő set-top-boxok képességeit. Használatához nincs szükség sem okostévére, sem internetelőfizetésre, ugyanakkor egyelőre csak a HD típusú set-top-boxszal rendelkező előfizetők számára elérhető. A UPC-nek jelenleg 200 ezer ilyen előfizetője van, de az év végéig számukat 400 ezerre szeretné bővíteni.

A szolgáltatás indulásakor 20 beépített applikációt tartalmaz, amelyekkel egyebek közt YouTube videókat nézhetnek az előfizetők, de hozzáférhetnek az interneten tárolt, saját fényképeikhez is. Az alkalmazások körét folyamatosan bővíti a UPC.

Severina Pascu kifejtette, hogy a fogyasztói igények egyre inkább a személyre szabott tartalomszolgáltatások felé tolódnak el, ez az igény hívta életre a UPC TV Apps szolgáltatását, amelyet először Magyarországon vezet be.

A UPC húsz éve van jelen Magyarországon és ez idő alatt mintegy 1 milliárd eurónyi befeketést valósított meg akvizíciókra és műszaki fejlesztésekre. A televízió-, internet- és telefonszolgáltató cég Magyarországon mintegy másfélmillió háztartást ér el.

A UPC magyarország anyavállalata a Liberty Global kábelszolgáltató, amely 14 országban mintegy 25 millió ügyfelet szolgál ki.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb adatai szerint a televíziós szolgáltatások területén a UPC Magyarországon piacvezető, piaci részesedése mintegy 26 százalék, míg a szélessávú vezetékes internet esetében a második legnagyobb szolgáltató közel 22 százalékos piaci részesedéssel. A vezetékes hangszolgáltatások piacán szintén a második helyen áll, piaci részesedése megközelíti a 15 százalékot. A társaság 2012 augusztusában mobilinternet-szolgáltatást is indított a Vodafone-nal együttműködve.

A céginformációs adatok szerint a társaság a 2012-es évet 56,6 milliárd forint árbevétel és 4,48 milliárd forint üzemi nyereség mellett 14,2 milliárd forint mérleg szerinti veszteséggel zárta. Egy évvel korábban, 2011-ben árbevétele 55,5 milliárd forint volt, üzemi nyeresége 6 milliárd forintot ért el, mérleg szerinti vesztesége 11,4 milliárd forintot tett ki.

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.