Szegény fokföldi ibolya

Fokföldi ibolya

- Szegény fokföldi ibolya! – sóhajtotta a vásárló az áruház kasszájánál, amikor a pénztárosnő közölte: a virágot nem adhatja el, mert a cserépre ragasztott címkén november 14. szerepel – És, ugye ma tizennyolcadika van.  - indokolta meg döntését.

A kialakult helyzet előzménye, hogy a fokföldi ibolyát a vásárló a leértékelt cserepes virágok közül választotta ki. Eléggé ványadt volt már szegényke, az „árucikkel” nem sokat törődhettek a hipermarket dolgozói. Gondolta a hölgy, majd otthon nagyobb cserépbe, friss virágföldbe ülteti át, otthona állandó, kellemes hőmérsékletű helyére teszi, és rendszeresen locsolja. A virág mindig meghálálja a gondoskodást. Remélte, most sem alakul másképpen, s kékes kis virágai hónapokig díszei lesznek lakásának.

- Azért szeretném elvinni - ragaszkodott a vásárló a választottjához.

- Meg akarja menteni? - mosolyodott rá barátságosan az alkalmazott, mintha ő is virágkedvelő lenne, ami nem kizárt.

- Természetesen.

- Na, jó. Várjon! – intett türelemre a pénztárban ülő, azzal szolgálati telefonján az illetékes utáni nyomozásba kezdett.

A harmadik hívás célt ért:

- Van itt egy vásárló… - fogott a probléma ecsetelésébe -, aki olyan virágot akar elvinni, amelynek november 14-én lejárt a szavatossága.

- A virágnak is van szavatossága? – hökkent meg az intézkedésre váró. – Soha nem hallottam ilyenről.

A kérdés költői maradt, mert a pénztárosnő erősen fülelte felettese utasítását.

- Az a helyzet… - fordult a vevőhöz, miután a telefonkagylót visszahelyezte -, hogy a virágot eladhatom önnek, de nálam a teljes árát kell kifizetni. A blokkal elmegy a vevőszolgálathoz, ahol megtérítik az eredeti ár és a leértékelt közötti különbözetet.

- Micsoda kereskedelmi bürokrácia! – bosszankodott a vásárló, de azért kifizette a teljes összeget, a 330 forintot.

Elbattyogott a vevőszolgálati pulthoz. Negyediknek sorolt be. Negyedórás ácsorgást követően került rá a sor. A blokk láttán és a történet hallatán a dolgozó nevetve csóválta a fejét.

- Nekem nem olyan vicces – fortyant fel a vevő.

-Elnézést, de ez egy akkora baromság, hogy azon csak nevetni lehet.

Gyorsan leszámolta a különbözetet, 130 forintot, majd a kellemetlenségek miatt az áruház nevében elnézést kért.

- Remélem, azért nem haragszik ránk – tette hozzá -, és ezután is nálunk fog vásárolni.

Somogyi Ferenc

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.