Internetezés közben gyakran találkozunk idegesítő felugró ablakokkal, rövid, gyakran megtévesztő címekkel, amelyek mind-mind a kattintásunkra várnak. A Slow Media, vagyis lassú média mozgalom ez ellen szól.
A koncepció a Slow Food mozgalomhoz hasonló: nem a gyors fogyasztás a lényeg, hanem a minőségi tartalom. Központjában az ember áll, az igényei, elvárásai, szokásai. A lassú médiumok a teljes koncentrációt megkövetelik, de ezért cserébe minőségi tartalmat kínálnak. Megjelenésük is minőségi, ellentétben a gyors tempójú, gyakran rövidéletű társaikkal. A Slow Media célja a tökéletesség, folytonos fejlesztéssel olyan megbízható felület kialakítása, amely illeszkedik a felhasználók médiahasználati szokásaihoz.
Az aktív felhasználó határozza meg, hogy mit és hogyan akar fogyasztani, amihez a lassú médiumok alkalmazkodnak, kiszolgálják az igényeket. A Slow Media inspirál, befolyásolja a felhasználók gondolatait, cselekedeteit, olyan módon, hogy a hatása évek múltán is érezhető. Egy lassú médium hosszú életű, értéke a korával együtt növekszik, akár évtizedekkel később is friss, minőségi.
Egy lassú médium nem reklámoz erőteljesen minden csatornán, hanem a család, barátok javasolják, adják tovább a hírét. A lassú médiumokból egy különleges aura árad, érezhető, hogy valódi emberek állnak mögötte. A lassú média nem ellenzi a sebességet, a közösségi médiát, csak egy módja annak, hogy hogyan éljünk velük, használjuk őket. Központjában a minőség áll, értékeli, megválogatja az információforrásokat, amelyekből dolgozik.
Slow Web
A Slow Web célja redukálni az online időtöltést, ésszerű keretek közé szorítva. A Slow Web magáról a tudásról, az emlékezésről, a memorizálásról szól, szemben a fast webbel, ami alapvetően az információról. A lassú web megszűri az információt, és úgy adja közzé, ahogy a felhasználó megkívánja. Nem tolja az arcunkba a sok fölösleges tartalmat, csak azt és akkor, amire ténylegesen szükségünk van. A cél, hogy a felhasználó használja az internetet, ne pedig a foglyává váljon.
Slow TV
A Slow TV, azaz lassú televízió olyan műsorokat jelent, amelyeket valós időben közvetítenek. Így például egy főzőműsor pontosan addig tart, amíg a szakács elkészíti az ételt, tehát akár a műsorral egy időben főzhetünk mi is. Norvégiában az Oslo és Bergen közötti vonatra több kamerát is felszereltek, hogy a hét órás utat élő adásban végig közvetíthessék. Az utat 1,2 millió néző követte végig a képernyő előtt, arról azonban nincsen adat, hogy ez milyen arányban van a csatorna alapvető nézettségével.
Urbin Andrea
Új hozzászólás