Jövő héten kedden (július 1-én) a törvényi szabályozásnak eleget téve a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. elindítja a közterületi parkolás országosan egységes mobilfizetésének rendszerét.
Mi a teendője a debreceni autósoknak, ha zökkenő- és büntetésmentes átállást szeretnének? Debrecenben a parkolás mobiltelefonos fizetésének 3 módja elérhető. A parkolást minden esetben telefonhívással vagy SMS-sel indítjuk és állítjuk le.
Ad-hoc parkolás a mobilszolgáltatókon (Telenor, T-mobile és Vodafone) keresztül. Nem igényel regisztrációt, és rendszám független. A parkolás indítása egy SMS-sel történik, amelynek a rendszámot és a parkolás idejét kell tartalmaznia. Ha időtartamot nem adunk meg, akkor a parkolás végén egy újabb SMS-t kell küldenünk. A parkolás díját a telefonszámlában fizetjük meg.
MPARK szolgáltatón keresztül. Előzetes regisztrációt igényel, kártyafüggő rendszer, de lehetőség van a rendszámalapú parkolásra is. A kártyánkon lévő egyenleget készpénzzel, átutalással vagy bankkártyával is feltölthetjük. A parkolás díját így előre megfizetjük.
EME Zrt. szolgáltatón keresztül. A szolgáltatás kizárólag szerződésben rögzített telefonszámokról és rendszámokra vehető igénybe. Egyenlegünket ugyanúgy tölthetjük fel, mint az MPARK esetében.
A szolgálatók, az EME Zrt. kivételével szerződést kötöttek a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel (NMF). A vonatkozó jogszabály szerint a közterületi parkolást csak az NMF-fel szerződött partnerek szolgáltathatnak. Az EME Zrt. viszont érvényes szerződéseire hivatkozva állítja, továbbra is jogszerűen kínálja szolgáltatását. A DKV ügyfélszolgálata nem tudott felvilágosítást adni, tanácsuk szerint a szolgáltatónál érdeklődjünk.
Mi az autósok teendője az átállás kapcsán?
Mivel a telefonszámok változnak, figyelni kell! Elsősorban a parkoló automatákra kihelyezett matricákat, amelyről az általunk megkeresett ügyfélszolgálatok állítják, hogy idejében le lesznek cserélve. A legtöbbet használt +36-20/30/70-810-ZÓNA telefonszámban a 810 763-ra változik július 1-től, de a többi telefonszám is változik. Egyelőre a díjszabás változatlan marad.
Figyeljük szolgáltatónk honlapját! Az MPARK ígérete szerint minden ügyfelüket idejében tájékoztatnak a változásokról, akár SMS-ben, akár a honlapjukon keresztül.
Mit tehetnek az EME Zrt. ügyfelei? Nos, ha nem akarnak áldozatául esni az NMF és az EME közötti vitának, válasszanak más parkolási módot, amíg a helyzet tisztázódik!
Szalmás Tünde
Új hozzászólás