A reklámadónak nem pénzügyi, hanem politikai célja van

Budapest, 2014. június 2., hétfő (MTI) - A Demokratikus Koalíció (DK) szerint a reklámadó bevezetésének nem pénzügyi vagy adójogi, hanem inkább politikai célja van. Erről a párt ügyvezető alelnöke beszélt hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján.

Az atv.hu írt arról vasárnap, hogy információi szerint hétfőn - egyéni képviselői indítvány formájában - beérkezik az Országgyűléshez a reklámadóról szóló törvényjavaslat.

Molnár Csaba azt mondta, a kormány megpróbálja ellehetetleníteni a nem hozzá kötődő médiumokat, az intézkedés elsősorban az RTL Klubot, másodsorban pedig az ATV-t támadja. Szerinte a reklámadó sújtaná a „kormányközeli médiát” is, de ezeknek a médiumoknak „olyan hatalmas mennyiségű” állami reklámbevétele van, hogy a kiesést könnyen kompenzálnák.
Az intézkedést a sajtószabadság „újbóli, durva, erőszakos kormányzati korlátozásának” értékelte a DK-s politikus.

Molnár Csaba azt mondta, hogy ha elfogadják a jogszabályt, akkor abból újabb „Orbán-féle értelmetlen, butuska szabadságharc lesz” az Európai Unió testületeivel szemben, mert az EU korábban is bebizonyította, hogy „a magyar kormány helyett, ha kell Magyarországon is védelmezi a sajtószabadságot”. Kérdésre válaszolva azt mondta, hogy az elmúlt négy évben, amikor Magyarországon a kormány korlátozni akarta a sajtószabadságot, akkor az EU intézményei ezzel mindig megpróbáltak szembemenni. „Ha magától nem teszi meg ezt az Európai Bizottság, akkor mi fogjuk ezt kezdeményezni” - jelentette ki Molnár Csaba.

Hétfő koradélutánig nem érkezett reklámadóról szóló javaslat az Országgyűléshez.

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.