Törzsvevőnek lenni jó! Biztos, hogy jó?

Kártyák tömege

Hűségkártya, törzsvásárló kártya van? Ismerős mondat lehet mindenkinek, aki egy nagyobb cég kasszájánál fizet.

Adom. Most nincs nálam. Nincs. - Ezek a válaszlehetőségek.

Már szinte minden üzletben igyekeznek, pontosabban törekednek a legkülönbözőbb kedvezmények, akciók nyújtásával vásárlóik megtartására, újabbak szerzésére.

Gyakori, hogy hat-nyolc hűségkártyát is rejt egy pénztárca. Azért próbálnak kiváltásukra ösztönözni, kecsegtetve a számunkra legkedvezőbb vásárlási feltételekkel, hogy a kártya adta kedvezmények, pontgyűjtések tudatában máskor is az adott helyeken vásároljunk. Népszerű marketing fogás. Ezzel próbálják irányítani, manipulálni hosszú távú vásárlási szokásainkat, amelyről természetesen megoszlanak a vélemények. Nem mindenki él vele.

Biztosan megéri?

Persze, mert spórolunk vele, hiszen olcsóbban juthatunk termékekhez, és egy kis ajándékot kaphatunk az elköltött pénzünk után. Csak többnyire lassan gyűlnek azok a bizonyos pontok, de legalább meghálálják hűségünket, és ez egy kicsit jó érzéssel tölthet el. Hiszen a mai világban mit kapunk ingyen? De biztos, hogy ingyen?

Gondoljunk bele, a kedvezményekkel együtt is mi fizetünk a kasszánál, és mást gazdagítunk. Ráadásul túlköltekezésre is rábírhatnak, amit szintén nem mi irányítunk.

De hogyan is működnek valójában a törzsvásárlói rendszerek?

Manapság személyes adataink nagy értéknek számítanak, és ezt tudják jól a cégek is, amelyek pontosan ezzel élnek vissza, amikor magukhoz csábítanak, és talán túlköltekezésre sarkallnak.

Csak elevenítsük fel, mennyi privát kérdést tesznek fel, a fizetésünktől, szokásainktól kezdve a hobbinkig. Mindent tudhatnak, láthatnak rólunk, és ezeket tárolják. Mindezt önszántunkból adjuk idegenek tudtára.

Persze, senki nem adja tovább harmadik félnek, mégsem győzzük naponta a felesleges e-mailektől, hírlevelektől tisztítani postafiókjainkat. És a küldemények nagy részét lehetetlen lemondani.

Legyünk tudatosabb, óvatosabb vásárlók és adatszolgáltatók!

D. B.

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.