Megváltoztatjuk, ahogy a világ üzletel

Az új kapcsolatok építése üzleti sikerhez vezethet

Debrecenben is már több mint hárommilliárd oka van minden céltudatos vállalkozónak, hogy kipróbálja magát a jutalékok nélküli üzletelés terepén. Nyíregyházán is, országosan pedig további harminc város mintegy negyvenöt közösségében. Több mint nyolcvan ország, mintegy tízezer üzleti csoportjában, egyetlen helyi tagsággal tálcán kap lehetőséget építeni üzleti kapcsolatait valamennyi üzletember.

Egyszer volt, hol nem volt, kezdhetném a mesémet, ha az lenne. A mesébe illő történet 1984 őszén kezdődött, amikor egy amerikai vállalkozó - az akkori nagy recesszió idején - eldöntötte, úgy segít magán, hogy másoknak nyújtja segítő jobbját. Összeszedte üzleti kapcsolatai névjegyeit, majd egy maroknyit közülük, akikhez üzletileg a legerősebb szálak kötötték, egy asztalhoz invitálta. Az asztalánál ülő vállalkozók mind más szakterületen voltak érdekeltek, hiszen az együttműködés volt a cél. Tudta a szervező, hogy valamennyi társa a legnagyobb nehézségnek az ügyfélszerzést tartotta a válságos időkben, az akkori lelassult gazdasági szakaszban. A meghívó közkinccsé tette kapcsolatai névjegyeit, majd közölte, hogy segíteni szeretne, válasszanak, és ő létrehozza a személyes tárgyalásokat. Hangsúlyozta, hogy nem vár el cserébe semmit. Megtetszett a kis csapatnak, tovább folytatták. Legközelebb más is hozta partnerei kártyáit, majd élő kapcsolatait is, akiknek szintén megtetszett ez a szellemiség. Olyan jól alakult, hogy már nem tudták egymás nélkül elképzelni a minden heteikbe beépülő nagy találkozásokat. Mitől voltak ezek nagy találkozások? Attól, hogy úgy segítettek egymásnak, hogy nem voltak cserébe elvárásaik. Mert nem is kellett. Jött magától a viszont segítség, amolyan hálaképp, minden köszönethez kapcsolva. Az alapító alapgondolata másolódott át a csoporttagokhoz, akik önzetlenül adták át kapcsolataikat, hoztak velük létre tárgyalásokat. Mivel egyre többen voltak, egyre szélesebb kapcsolatrendszerből meríthettek. 1985. január 8-án pedig kimondták, hogy hivatalos formában, szabályok mentén, rendszeres találkozókat tartanak, azaz elkötelezik magukat egymás növekedése érdekében, hosszútávon. Így alakult meg a Business Network International (BNI®) első üzleti közössége. A világ első networking csoportja. Az alapító Dr. Ivan Misner®, akkor még nem is álmodott arról, hogy 36 évvel később, arról adnak hírt szerte a világban, hogy kettőszáznyolcvanhétezer vállalkozó segíti egymást világszerte, tízezer üzleti közösségben, több mint tizenkétmillió üzleti ajánlást átadva évente, az alapító alapértékei szerinti egységes működés keretei között.

Magyarországra 2008-ban érkezett meg a tudatos üzleti kapcsolatépítés eredeti modellje. Kis hazánkban jelenleg 45 üzleti sikerközösség működik és épül. A hazai szervezeti egység több mint 1000 tagja, azaz a tagvállalkozások vezetői, képviselői, heti ritmusban dolgoznak egymás kapcsolati tőkéjének bővítésén, saját kapcsolataik bemutatásával, átadásával, bizalmi alapon, jutalékmentesen. A működés a pandémia alatt is zavartalan volt, áthelyezve a találkozásokat az online térbe.

Az egyes országok területe régiókra van felosztva. Az északkelet-magyarországi régió vezetőjeként már hét éve állok a BNI® szolgálatában. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a régió alapító tagjaiból még ma is többen most is kiveszik a részüket a közös sikerből. Sőt ma már a régió három csoportjában tudják lokálisan, személyesen építeni üzleti kapcsolatrendszerüket.

Az első helyi BNI® üzleti közösség Debrecenben 2013 őszén alakult meg, ahol a csoport jelenleg regnáló elnöke is hivatalosan tagja lett az azóta többszörösen milliárdos csoportnak.

„Rettenetesen izgultam, mint egy diák a felelet előtt.” - ezt érezte Tóth Tibor a csoport jelenlegi elnöke, anno az első találkozó előtt.

Tibor azért szereti a BNI®-t, mert nem csupán az üzleti tervei megvalósításában segíti. Amellett sokat tanult és itt nem csak a szervezet oktatási rendszerére gondolt, amikor erről beszélt.

„A hétköznapi nehézségek átvészelésében is kaptam sok segítséget a tagoktól, barátaimtól. A BNI® egy család. Nem lehet elmondani, ezt érezni kell.” - vallja a csoport vezetője az elmúlt évek tapasztalataira alapozva.

Már ekkor tervben volt a következő közösség szervezése is a kétmegyés régióban, Nyíregyházán, amely szintén megalakult és hat éve eredményesen működik. A harmadik közösség pedig három éve alakult, mely ma már a régió dedikált, tisztán online csoportjaként dolgozik a BNI® heti rendszerében. A tagok minden egyes megvalósult üzlet értékét egy zárt rendszerben rögzítik, így mérve azt a forgalmat, amit egymásnak generálnak. A számláló elérte a hárommilliárd forintot az első csoportban. Nagy büszkeséggel tölti el ez a tény az aktív tagokat.

Amikor bemutatkozom, az „Aki ad az nyer!®“ filozófia, kelet-magyarországi nagyköveteként teszem. Páratlan ez a mérföldkő itt keleten, ami egyben valódi, hitelesített bizonyítéka is a működésnek. Ezen dolgozunk a többi csapatom tagjaival is.

A régióban kifejezetten büszkék lehetünk ezen az eredményen felül, arra is, hogy 2019-ben nyíregyházi közösségünk hat éve csatlakozott, ma is aktív tagja, Hajzer Károlyné, a közel három évtizede szárnyaló nyíregyházi OTO-TEX Kft. tulajdonosa vehette át a szervezet legnagyobb hazai elismerését: a networking hazai királynője lett. Számos elismerést tudhatunk magunkénak, közöttük a bizalom közössége, elkötelezett üzleti közösség címeket, valamint a TOP3 díjazott között a lojalitási cím 2. helyezett közössége is ebből a régióból került ki 2020-ban. A régió pedig többször is jelölt volt már az év régiója címre is, azaz a TOP3-ban szerepelt.”

A networking koronázott királynője, aki hat éve tagja a BNI®-nak tudja, tapasztalja, hogy a BNI® egy pozitív és támogató szervezet.

„BNI® tagnak lenni lehetőség és feladat is egyben. Lehetőség olyan minőségi kapcsolatok kialakítására, melyek személyemet és a cégem üzleti lehetőségeit is építik. Feladat és felelősség abban a tekintetben, hogy azon dolgozzak, ami kezdetektől inspirál, hogy megváltoztatjuk, ahogy szűkebb és tágabb környezetünk üzletel. Pozitív ember lévén vallom, a következetes munka meghozza eredményét.” - osztotta meg gondolatait Erika.

Kíváncsi voltam, hogy értékeli a szervezetet egy másik csoportunkban sikeres, három évvel ezelőtt csatlakozott társunk. Dobos Edit, aki a rendezvényszervezés szakterületen specialista, négy szóban foglalta össze, számára mi a BNI®:

„Közösség, biztonság, fejlődés, inspiráció! - és éppen ezért szeretem.”

Megkérdeztem két olyan tagot is, akik néhány hónapja csatlakoztak a közösségünkhöz, a hárommilliárdos forgalmat elért debreceni közösséghez.

Fábián Orsolya a Lexyca tulajdonosa, több mint háromszáz kollégájával valamennyi európai nyelvpárban magasfokon, anyanyelvi szinten lektorál, fordít és ír. Ő maga is hét nyelven perfekt szóban és írásban egyaránt. Év elején csatlakozott hozzánk.

„Szerettem volna egy motivált üzleti közösséghez tartozni, emellett kapcsolatokat építeni a régióban. Az online működésnek köszönhetően nemzetközi szinten is gyakorlom ezt. Profi, motivált csapattagokkal vagyunk tele, akikhez bármilyen problémámmal fordulhatok. A BNI® egy életfilozófia, nem csak üzlet. Úgy gondolom, hogy aki ezt elsajátítja, az az élet más területein is jobban halad.”

Tar Ádám Eduárd a GeekBee.com társalapítója példaértékű minden tag számára. Ő is pozitívan éli meg a tudatos üzleti kapcsolatépítés magasiskoláját jelentő szervezeti kultúrát és működést.

„A BNI® tagság számomra a cégünk egyik meghatározó növekedését indította be.  A BNI® belső rendszerét használva a nemzetközi kapcsolatépítésbe is hamar belevetettem magam. Angol, holland, indiai és német tagokat is felkerestem, online építem velük a kapcsolatot. Ennek eredményeként már több ilyen taggal stratégiai partnerségben állunk, melynek már kimutatható üzleti eredménye van.”

Személy szerint én 6 évvel ezelőtt arra kerestem a választ, hogy fel lehet-e építeni egy konkurensektől hemzsegő piaci tevékenységre, ebben a modellben, egy céget. Beléptem az egyik csoportba - ahol nem lehet másik a területemről, ez ad lehetőséget kapcsolati tőke megosztásra -, és elkezdtem megfogalmazni a célcsoportot, az ideális ügyfélprofilt, és beszéltem arról, miben más a cégem, mint a többi hasonló. Kapcsolatokat kezdtem adni, új partnerekkel bővítettem a közösséget. Bármilyen hihetetlen, én mondtam meg, kik lesznek az ügyfeleim, hiszen hozzájuk kerestem a kapcsolatokat, amiket a mai napig is megkapok. Olyan érzés ez, mint amikor a bedugult autópályán kapunk egy plusz sávot, ami csak a miénk, néhány társunkkal. Ha tudjuk, hová tartunk, gyorsabban és pontosabban érünk célba, elegánsan, megfelelő időben, mindenki a sajátjába. Megspékelve mindezt azzal, hogy nem vettem igénybe más eszközt a marketing világából. Ma már tudom, hogy a tudatos portfólió építés milyen stabil alapokra tud helyezni egy vállalkozást. Erre alapozva kijelenthetem, hogy a legváltozatosabb területeken működő vállalkozás továbbépítéséhez még inkább célravezető csatlakozni egy BNI® üzleti közösséghez. Hét éves tapasztalatom, hogy ez a formája az üzletelésnek, valamennyi szakterületeken tartogat izgalmas, értékadó kapcsolatokat a résztvevők számára.

A személyes és a virtuális térben egyaránt működünk üzleti csoportjainkkal, melyek tagjaival heti rendszerességgel töltjük meg tartalommal a bizalmi alapú, jutalékmentes üzletelés modelljét. A mindenkori jogi keretek maximális betartása mellett szervezzük találkozóinkat. Szem előtt tartjuk a csoportok igényeit és lehetőségeit is, velük egyeztetve folyamatosan képesek vagyunk akár egyik percről a másikra reagálni a változásokra, egy emberként. Az az erő, amit képviselünk, páratlan.

Bács Ferenc

Új hozzászólás

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.