A püspökladányi származású Rácz-Almási Vivien 2021-ben végzett a Pesti Broadway Stúdióban, viszont néhány hónappal később már az Abigél című musicalben Szabó szerepében, majd a Hegedűs a háztetőn című zenés színdarabban, Bjelkeként mutathatta meg tehetségét. Jelenleg a Színház- és Filmművészeti Egyetem tanulója, akit arról kérdeztünk, hogyan vezetett az útja a színházhoz, hogyan kapta első szerepeit, majd ízelítőt adott jövőbeli terveiről is.
- Hogyan kezdődött az ének iránti rajongás? Hogyan jött rá, hogy a torkában valami több van?
- Az ének iránti rajongásom már egész kicsi koromban megmutatkozott, amit csak tudtam, énekeltem. Aztán ez a lelkesedés és szeretet az éneklés iránt továbbra is velem maradt, ahogy felnőttem. Tizenkét évesen kezdtem el énekelni tanulni, és akkor a szülővárosomban a helyi zeneiskola rendezett egy Karaoke Party nevezetű énekversenyt, amit megnyertem. Hatalmas élmény volt és egyben egy visszaigazolás is, hogy érdemes lenne ezt folytatnom. Azóta töretlenül szeretem az éneklést, és azóta is folyamatosan képzem magam.
- 2014-ben Püspökladányban, a szülővárosában előadták helyi fiatalok a ,,Képzelt riport egy montanai popfesztiválról” című előadást, amelyben szerepet vállalt. Hogyan emlékszik vissza erre a produkcióra? Milyen érzésekkel töltötte el ez a kis színdarab?
- Szenzációs élmény volt az egész próbafolyamat és minden előadás. Akkor fogalmazódott meg bennem igazán, hogy én egész életemben ezt szeretném csinálni. Nagyon szerettem a karakteremet, a társakat, akikkel együtt dolgozhattam. Akkor tapasztaltam meg életemben először, hogy milyen az igazi színjátszás, milyen, amikor táncolsz, énekelsz és prózai szöveget is mondasz, milyen is egy próbafolyamat. Azóta is hálás vagyok a lehetőségért. Örömmel nézem az előadásról készült képeket és videót, mert tényleg olyan időszak volt számomra, amire egész életemben örömmel fogok visszaemlékezni.
- Tavaly végzett a Pesti Broadway Stúdióban. Mit gondol, mit adott önnek az iskola?
- Rengeteg élménnyel és tudással gazdagodtam abban a három évben, amíg a Pesti Broadway Stúdióba jártam. Nagyszerű tanárok oktattak, akik mindig tudásuk legjavát adták át számunkra. Csodálatos osztályfőnökeim voltak: Szendy Szilvi és Kékkovács Mara, akik a színészmesterséget tanították. Emellett tanulhattam balettozni, jazz táncolni, hip-hopozni, szteppelni, olyan tanároktól, mint Bakó Gábor vagy Csonka Roland. Emellett énekelni is tanulhattam Frankó Tündétől, Toldy Marika nénitől, Kovács Brigitta tanárnőtől. Csodás vizsgáink voltak, amelyeknek minden pillanata örök emlék marad számomra. A stúdiós éveim alatt kaptam első színházi szerepemet, amiért nagyon hálás vagyok. Csodálatos élményeket, emlékeket, tudást kaptam, amiért nagyon hálás vagyok.
- Tanulmányait és a színházi pályafutását is érintette a koronavírus. Mennyire viselte meg az elmúlt időszak? Hogyan élte meg a színházi leállásokat?
- Szerencsére zökkenőmentesen át tudtunk állni online oktatásra, és nagyon sok jó emlékem maradt arról az időszakról is. Csináltunk online énekes videókat kórus órán, amelyeket meg is osztottunk a közösségi felületeken. Természetesen voltak nehezebb pillanatok is, de azok főként abból adódtak, hogy hiányzott a színház, hiányoztak az osztálytársaim.
- Felvették a Színház- és Filmművészeti Egyetem, zenés-színész szakára. Miben különbözik a korábbi tanulmányaitól a mostani?
- A különbség az, hogy itt az egyetemen még magasabb szinten tanulhatok mindent, ami ehhez a szakmához szükséges és elengedhetetlen. Kiváló tanárokat kaptunk, akik egytől egyig tudásuk legjavát adják át nekünk, Kiss-B. Atilla és Homonnay Zsolt pedig remek osztályfőnökeink. Hálás vagyok értük! Színészmesterséget, éneket, beszédtechnikát, különböző táncstílusokat, kaszkadőr alapismereteket, színháztörténetet tanulhatok az egyetem falain belül és nagyon élvezem. Szeretem az osztálytársaim a tanáraim. Boldog vagyok, hogy ide járhatok.
- Olyan színészekkel játszik egy darabban, mint Homonnay Zsolt, Janza Kata, Oszvald Marika. Milyen érzés a szakma nagyágyúival egy színpadon lenni? Színfalak mögött volt szerencséje beszélni már velük?
- Az Operettszínházzal stúdiós tanulmányaim során kerültem kapcsolatba, hiszen tanulmányaimat a színház falai között végeztem. Ez idő alatt kaptam első szerepemet, amely az Abigél című musicalben Szabó szerepe volt. Elképesztő élmény volt számomra ebben a darabban játszani. Később kaptam a megtisztelő felkérést, hogy játszhatok a Hegedűs a háztetőn című darabban: Bjelke szerepét, viszont a tanulmányaim megkezdése miatt, ezt a feladatot sajnos vissza kellett adnom, hiszen az első két évben az egyetemisták nem vállalhatnak szerepet színházakban. Mindezektől függetlenül a próbák alatt volt lehetőségem sok csodálatos színésszel együtt dolgozni, mint például Oszvald Marika, Janza Kata, vagy Homonnay Zsolt. Mindenkiről elmondható, hogy nagyon kedvesek voltak és segítőkészek. Nagy élmény volt velük dolgozni. Remélem a jövőben is lesz rá lehetőség.
- Milyen szerepben látná magát a jövőben? Mivel lett gazdagabb az eddigi szereposztásai során?
- Nincs konkrét szerepálmom. Szeretem a kihívásokat, így bármilyen szerepben szívesen látnám magam a jövőben. Ami nagyon közel áll hozzám a zenés műfajon belül, az az operett világa és ott is a szubrett szerepek. Remélem, hogy tanulmányaim végeztével sok szép operettben játszhatok majd, de természetesen musicalekben is szívesen kipróbálnám magam.
Rácz Dávid
Új hozzászólás