A busz, a vég és egy állomás

A busz, a vég és egy állomás

Érdekes érzést válthat ki az emberekből a debreceni buszvégállomás és környékének látványa: mintha megállt volna az idő. Most is ugyanúgy kitörhet a cipők sarka, ha nem figyelnek, mint évtizedekkel ezelőtt.

Felújítást már nem, esetleg karbantartást terveznek, mert egy új, korszerű központ létrehozására nyert pályázatot tavaly a város.

Várhatóan két éven belül intermodális közlekedési központ létesül, így a nagyállomás mellé buszpályaudvar, és a helyi járatok végállomását költöztetik.

Az új centrum létrehozásával nemcsak a város, a Petőfi tér szépül, korszerűsödik, hanem a közlekedési módok közötti eszközváltás is gyorsul, kényelmesedik.

Egy helyre fog érkezni a villamos, helyi és helyközi busz, trolibusz és kerékpárút hálózat, valamint a debreceni repülőtérre is könnyebb lesz a kijutás. Európai uniós forrásokból az elmúlt években az utazóközönség a helyközi/távolsági autóbuszok korszerűsítését tapasztalhatta meg.

-na1

A szerkesztő megjegyzése: Más kérdés, hogy mindez majd csak a 2062-es őszi önkormányzati választások kampányának részeként fog megvalósulni (mindegy, hogy ki lesz akkor hatalmon), mert addig föl kell építeni Debrecenben egy nemzetközi jégcsarnokot, még egy focistadiont, mert a mostani addigra lerohad, vagy összedől, egy 25 ezres darts objektumot, 365 ezer négyzetkilométeren egy szegények golf pályáját, a nagy érdeklődésre való tekintettel két dominóközpontot, egy reptérnyi ugrálóvárat, amit Sanyi bácsiról neveznének el, aki most a legfőbb felügyelő a legfőbb ugrálóváraknál, de nagyon fontos beruházás lenne egy olyan csarnok, ahol például 40 ezer ember számára lehetne szervezni pattogatottkukorica-evő versenyt, átalakítható pálya estén pedig vidéki jelentkezők számára lehetne szervezni vízalatti kalaplengető versenyt. Intermodális lenne ez is! Jó mi?

De mindez akkor semmi melót nem jelent majd, mert az azt megelőző években már túl lesz a város a legnagyobb munkákon: betömnek minden kátyút (8 milliárd 345 millió 215 ezer 614, illetve ma estig még plusz 43). Hármasával összehangolnak minden jelzőlámpát a 300 méteres, egyenes szakaszt meg nem haladó utakon. Víz, fagy- és napálló anyaggal betapétázzák az üres kirakatokat a Piac utcán, állítólag az első tervek már meg is vannak valami hasonló szöveggel: „Közmunkásokat keresünk Piac utcai próbakorzózásra havi 430 ezer forintért, sajnos, cipőpénzt nem tudunk fizetni.” Vagy: „Debreceni pedagógusok ingyen étkezhetnek hét végén a családjukkal valamennyi Piac utcai étteremben, családtagok csak 100 forintot fizetnek, apukáknak az első 5 sör ingyenes.”

Sajnos egyelőre csak ennyi szivárgott ki kormánykörökből. A további megbízható információkhoz egy kis türelmet kérünk!  Csak egy-két emberöltőnyit.

-na2

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.