A napokban jelentették be, rövidesen üzembe helyezik a Nyíl utcán telepített két új közlekedési lámpát. Sokan kérdezik: miért kellettek azok?
Debrecen utcáin rendszeresen autózók legkevésbé örülnek az újabbaknak. Rossz tapasztalataik vannak. Ilyen, mint zöld hullám, csak a politikai szólamokban létezik. Most is félő, ez a két forgalomirányító a Nyíl utcán meg fogja akasztani az eddigi folyamatos haladást. A próbaüzem idején a félelmek valóra is váltak. A Debrecenben közlekedők joggal háborognak: miért nem hangolják össze a közlekedési lámpák működését? A válasz is egyszerű: nincs pénz rá. A sok gyorsító, lassító, várakozó autó ontja magából a füstöt. A környezetvédelem is csak szavakban fejeződik ki, pedig az utca korszerűsítése kapcsán lehetett volna tenni érte, de a környezetvédelemre sincs pénz.
A helyi önkormányzat a belváros közlekedésének korszerűsítését határozta el. Csakhogy egy komoly módosításhoz sok pénz kellene. Pénz pedig alig. Kitűnő példa erre a Nyíl utcán végzett munkálatok. Egyetlen megsüvegelendő megoldás az utca Árpád téri végén a sávok meghosszabbítása. Ezzel a jók említése be is fejeződik. A két lámpáról már volt szó. Ezen a helyeken (Nagysándor József és a Damjanich utcai kereszteződések) a forgalom gyorsítása érdekében jobbra kis, illetve balra nagyívben lekanyarodó sávokat kellett volna kialakítani. Ez nem történt meg, sőt a két utcára a Bem, illetve az Árpád tér felől ezentúl nagyívben nem lehet befordulni. A kereszteződések új kialakítása nem teszi lehetővé az említett utcákba fordulását, ha áll előttük legalább egy, egyenesen továbbhaladni kívánó. Bár nem sűrűn, de a helyi tömegközlekedés járata is ezen az úton halad végig. Egy-egy megállása megakasztja a forgalmat, ugyanis nincs buszöböl, ahova az utasszállító behúzódhatna. A felújítás során sem alakítottak ki, úgyhogy erősen megkérdőjelezhető, hogy valóban az út és az Árpád téri közlekedés korszerűsítése történt meg, vagy csak az egész látszattevékenység a jövő évi parlamenti választások előtt.
Az autósok a Nyíl utca aszfaltjának minőségét is erősen kifogásolják, a Bem téri szakasz pedig egyenesen kritikán aluli. Mintha az ember ukrán utakon zötykölődne. Debrecen önkormányzatának érdemes lenne tanulmányozni, például Románia vagy Szlovákia útépítési, -korszerűsítési programját. Tapasztalhatnák, hogy odaát kevesebbet lózungolnak és többet tesznek…, ja és áldoznak rá pénz.
Somogyi Ferenc
Új hozzászólás