Az intézményesített butítás eszköze az állami tankönyvek bevezetése

Szűkült a választék

Budapest, 2014. április 27., vasárnap (MTI) - Az „intézményesített butítás” eszközének tartja Kunhalmi Ágnes, az MSZP elnökségének tagja az állami tankönyvek bevezetését. Az ellenzéki párt szakpolitikusa vasárnapi budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: az államnak nincs elég ideje arra, hogy szeptemberre megfelelő minőségű tankönyveket fejlesszen.

Kunhalmi Ágnes szerint az állami tankönyvek bevezetése szembemegy az első Orbán-kormány által hozott tankönyvellátási - szavai szerint egyébként nagyon jó - törvénnyel, továbbá az alaptörvényt és a jelenlegi köznevelési törvényt is sérti, hogy csorbul a pedagógusok tanítási szabadsága. Ezzel kapcsolatban megjegyezte azt is, hogy Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár április 9-én adta ki a tankönyvjegyzéket, amelyekből a pedagógusoknak úgy kell választaniuk, hogy csak a címeket ismerik, de a könyvek tartalmát nem.

Az MSZP-s politikus szerint mindennek következményeként rohamosan esik majd a színvonal, tanulási és tanítási nehézségek jelentkeznek, és elvesznek az egyéni tehetségek. A gazdagok megpróbálják majd az oktatási rendszeren kívül megvenni a tudást, de akinek nincs pénze, erre nem lesz lehetősége. Ez az oktatási rendszer újabb munkanélkülieket termel majd Magyarországon - figyelmeztetett Kunhalmi Ágnes.

A politikus szerint nem igaz, hogy túl sok a tankönyv Magyarországon. Mint mondta, egy tananyaghoz jellemzően 6-7, legfeljebb 8 szabadon választható tankönyv volt, amelyek közül a pedagógusok választhattak. Emellett - szerinte - az is fals érv és hazugság, miszerint a cél az, hogy olcsóbbak legyenek a tankönyvek. Kunhalmi Ágnes szerint a könyvek nem lesznek olcsóbbak, mivel az állam a rendszerváltoztatás óta nem írt, nem fejlesztett tankönyvet. Mint mondta, az állami tankönyvek nincsenek készen, most veszik fel azokat az embereket, akik a nulláról próbálják meg szeptemberre „összeollózni” a könyveket.

Kiemelte: a tankönyv a gyermekek ismeretszerzésének fontos eszköze, de egyúttal a tanítás szabadságának, egyediségének egyik eszköze is. Kunhalmi Ágnes leszögezte: meg kell érteni, az, hogy a gyermekek miből tanulnak, a gyermekek életét, s az egész ország jövőjét is befolyásolja.

Az ellenzéki politikus szerint nem mindegy az sem, hogy a tankönyvek miként illeszkednek ahhoz az alapelvhez, hogy minden gyermek más, illetve minden gyermek másban tehetséges. Kunhalmi Ágnes Orbán Viktor miniszterelnöknek címezve a kérdést azt vetette fel: ha igaz az a tétel, hogy a magyar óvodások „sokfélék”, akkor hogyan lesznek az iskolások „egyfélék”.

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.