1818 – a központi információ száma

Budapest, 2014. szeptember 25., csütörtök (MTI) - Befejeződött a kormányzati telefonos ügyfélszolgálati rendszer teljes fejlesztése - jelentette be a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEK KH) elnöke a csütörtöki, budapesti projektzáró eseményen.

A 1818-as ingyenesen hívható telefonszámon az állampolgárok a hét minden napján, nullától 24 óráig tehetik fel a közigazgatást érintő kérdéseiket a szakembereknek.

Vetési Iván azt mondta: a 911 millió forintos összegű uniós és hazai forrású program célja az volt, hogy az állampolgároknak tájékoztatásért ne kelljen megjelenniük az ügyfélszolgálatokon, és ezzel időt, fáradságot és költséget takarítsanak meg.

A IX. kerületi, Vaskapu utcában egy időben általában hatvan-hetven, de csúcsidőben akár százharminc munkatárs fogadja a telefonos hívásokat vagy válaszol az elektronikus levelekben, sms-ben, chaten vagy internetes fórumon feltett kérdésekre.

Az az elvárás, hogy a központba beérkező telefonhívások legalább 85 százaléka fél percen belül operátorhoz kerüljön, az átlagos beszélgetési idő ne haladja meg a három és fél percet, az e-maileket pedig négy órán belül válaszolják meg - közölte Vetési Iván.

Elmondta, hogy munkatársaik tájékoztatást tudnak nyújtani a közigazgatási szervek elérhetőségeiről, feladat- és hatásköréről, az állampolgár folyamatban lévő okmányügyeiről, segítenek az űrlapok kitöltésében, az ügyfélkapu-regisztrációban, továbbá a későbbiekben egyes ügytípusokat telefonon is el lehet majd intézni.

A 1818-as számon lehet tájékozódni felsőoktatási felvételi ügyekben, de akár választási kérdésekben is, például akkor, ha valaki nem tudja, hogy melyik szavazókörbe kell mennie az október 12-ei önkormányzati választáson.

Az ügyfélszolgálatot a 185-ös hívószámon is elérhetik azok, akik az egyszerűsített foglalkoztatást, tehát például az idénymunkások alkalmazását akarják bejelenteni az adóhatóságnak. Ezt a számot a hajnali, reggeli órákban hívják sokan vagy idénymunkák idején, ezen jelentik be például ősszel a szüreti munkásokat, télen a vadászatoknál a hajtókat vagy december elején a mikulásokat.

A sajtótájékoztató idején a szomszédos telken földmunkák közben elvágták a KEK KH-nak is áramot biztosító vezetéket, de a telefonos ügyfélszolgálat munkájában ez nem okozott fennakadást; arra az időre szünetmentes áramforrás adta az energiát. Vetési Iván erre utalva jelezte: a rendszer biztonságát mutatja, hogy egy ilyen váratlan esetben is zökkenőmentesen működik a rendszerük.

A 1818-as kormányzati ügyfélvonal része az ügyfélbarát közigazgatás jegyében elindított „többcsatornás” ügyfél-kiszolgálási rendszernek.

A sajtótájékoztatón kiosztott tájékoztató szerint a 1818-as telefonszámon a januártól szeptemberig terjedő időszakban a legtöbb kérdés az ügyfélkapuval és az elektronikus közszolgáltatásokkal kapcsolatban érkezett. A telefonszámot több ezren hívták egyebek mellett vezetői engedéllyel, útlevéllel, felsőoktatási felvételivel, erkölcsi bizonyítvánnyal kapcsolatban és más, általános közigazgatási kérdésekkel is.

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.